wtorek, 5 września 2017

Siły witalne


Zdjęcie użytkownika Marek Kaszuba.


,,Energia czystej miłości jest w tobie, tylko musi się obudzić".
 - Amma (Mata Amritanandamayi)

,,Nawet jeśli mamy tylko malutki skrawek ziemi, 
powinniśmy starać się uprawiać na nim warzywa stosując nawozy organiczne. 
Spędzając czas z naszymi roślinami, rozmawiajmy z nimi i całujmy je. 
Ten związek z naturą da nam nowe siły witalne".
- Amma

Zdjęcie użytkownika Marek Kaszuba.

Siły witalne to przepływ energii kanałami Ida i Pingala,
Największy jest wtedy po obudzeniu energii Kundalini.

Lepiej koło tego procesu nie majstrować gwałtownie,
Przebiega podobnie jak to z palnikiem przy zapalaniu.

Gwałtowne otwarcie może przepalić synapsy,
Albo zgasić proces przedwcześnie otwarty.

Zdjęcie użytkownika Marek Kaszuba.

,,Ten sam rytm oraz melodia pulsują w całym stworzeniu. 
Gdy uświadomimy sobie tę prawdę, wszelkie sprzeczności 
i różnice rozpuszczą się i znikną. 
Usłyszymy wtedy wieczną muzykę Jaźni, 
zarówno wewnątrz nas, jak i na zewnątrz. 
Boski kwiat pokoju, miłości i spokoju zakwitnie, 
a jego zapach rozprzestrzeni się po całym świecie".
- Amma (Mata Amritanandamayi)


Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch.

Dwie pompy pracują w nas serce i oddychanie,
To na nich możemy rozgrywać swoje siły witalne.

Osobiście po zawale Prana Jogą i rowerem postawiłem się na nogi,
Niewiele dawano mi szans, a ja przewartościowałem w sobie świat.

Z Warszawy się wyprowadziłem do uzdrowiska Kudowy - Zdroju..

Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch.

Zmiana klimatu i trybu życia na tryb jak Jogina,
Za sprawą przewartościowania własnego życia.

To była taka postawa do zwrócenia uwagi do własnego wnętrza,
Wtedy jak za dotknięciem różdżki zmieniał się świat zewnętrzny.

Okres takiej rehabilitacji trwał krótko bo szybko wróciłem do pracy,
Cały czas z myślą co dalej, a gdy wstąpiłem na tzw. ścieżkę, szybko.

Wszystko zaczęło się wokół zmieniać, ale niby początkowo powoli,
 Poczułem, że zgodnie z programem, abym tylko sam nie przyspieszał.

 Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch.

Stałem się obserwatorem wydarzeń w których grałem główną rolę,
Ale nie wolno mi było nic robić aby nowa energia płynęła swobodnie.

W podobny sposób oddychając głęboko nie myśląc o rozwiązaniu,
Zostałem uwolniony od pracy jak i związków z otoczeniem bliskich.

No cóż niczego nie żałuję ani tego co odeszło ani tego co przyszło,
Wiedziałem, że nie mogę przeszkadzać już życiu swobodnie płynąć.

Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch.

Odnalazłem siebie w sobie i też zrozumiałem dlaczego musiałem odejść,
By znów wrócić do nowego życia teraz, zamiast w następnym wcieleniu.

Piszę o tym aby zrozumieć jak można w naszym gwarnym życiu się odnaleźć,
Dawniej trzeba było jak św. Franciszek czy Budda zostawić życie dosłownie.

Dziś wystarczy skierować się jak gdyby do siebie, a wszystko się samo zmieni,
Niekoniecznie burzliwie i rozwodem z rodziną i pracą i aby stać się dziwakiem.

Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch.

Ważne jest by jak najmniej i nikogo świadomie nie skrzywdzić.


'Dusza składa się z tych pięciu pierwotnych elementów. 
Dusza traci je tymczasowo,
gdy pięć zmysłów przejmuje kontrolę w swojej dwoistości. 
Prowadzi to do umniejszenia duszy i pięciu elementów, 
ze względu na iluzję, która przejmuje centralną pozycję ponad świadomością. 
W tym czasie pozbawiając ją wszystkiego co cenne i wartościowe.'

 Zdjęcie użytkownika Era Wodnika.

Starajmy się tego procesu nie odwracać, ale jakby zrównoważyć dwoistość,
Wtedy to nasze wnętrze dojdzie do równowagi i przejawi się na zewnątrz.

" Wszystkie cuda życia już tu są. Wołają cię. Jeśli zdołasz ich posłuchać,
będziesz potrafił zatrzymać się w swoim biegu.
Tym, czego potrzebujesz, czego potrzebuje każdy z nas, jest cisza.
Ucisz zgiełk w swoim umyśle,
aby móc usłyszeć cudowne dźwięki muzyki życia.
Wtedy możesz zacząć przeżywać swoje życie autentycznie i głęboko. "

Thích Nhất Hạnh – Cisza. Siła spokoju w świecie pełnym zgiełku

O komunikowaniu się z Duszą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz