wtorek, 26 maja 2015

 

KONSTANTY ILDEFONS GAŁCZYŃSKI - SPOTKANIE Z MATKĄ

"Ona mi pierwsza pokazała księżyc
i pierwszy śnieg na świerkach,
i pierwszy deszcz.
Byłem wtedy mały jak muszelka,
a czarna suknia matki szumiała jak Morze Czarne.
Noc.
Dopala się nafta w lampce.
Lamentuje nad uchem komar.
Może to ty, matko, na niebie
jesteś tymi gwiazdami kilkoma?
Albo na jeziorze żaglem białym?
Albo falą w brzegi pochyłe?
Może twoje dłonie posypały
mój manuskrypt gwiaździstym pyłem?"

#

Nic dodać, ani nic ująć co do tego wiesza,
Nie ma też i Ciebie tutaj ze mną, a więc...

Albo Ty w niebie jesteś i iluzja nas rozdziela,
Albo ja tam nie dotarłem swoim rozumieniem.

 
 
,,Matka Ziemia uważa wszystkie żyjące istoty za jej dzieci, 

a jej miłość do nich jest nieskończona. 
Rasa ludzka bezustannie niszczy 
i wypacza jej dharmę miłości i współczucia. 
Teraz Matka ostrzega nas aby zająć się nią i jej nie niszczyć. 
Natura i Boska Matka są najlepszymi przykładami matek dla ciebie. 
Medytuj nad Matką Ziemią”.
- Swami Premananda ,,Słowa Mądrości”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz