poniedziałek, 13 lutego 2017

Przejście


Ciekawe, że akurat, gdy mówi się o przejściu, ja dzisiaj miałem sny,
Dziwnie znajome i od zupełnie innej strony ich przelotnych marzeń.

Śniły mi się zdarzenia w których dotykałem świadomością innych,
Zazwyczaj skupiały się w młodości na pięknych młodych kobietach.

Przelotnie zauważonych w tłumie, czy to w tramwaju, w przejściach,
To sekundowe dotknięcie nieznanego teraz we śnie stawało się znanym.

Zdjęcie użytkownika Awesome Clicks.

Jak bym spoglądał w nich w krótką ale nie spełniona drogę życia,
Którą moglibyśmy razem rozwinąć w życie, a która nas ominęła.

Tak jakbym dotykał w sklepie muzycznym nieznana płytę,
Zastanawiając się co nowego w niej usłyszę, no i czy warto? 

Zdjęcie użytkownika Awesome Clicks.

Czy właśnie tak się kładą przyszłe potencjały na drodze,
A my nieświadomie je omijamy nie zdając sobie sprawy?

Pomyślałem, że w życiu wybieramy w każdej sekundzie,
Te nowe możliwości zmiany jak korzeń wzrostu drzewa.

Oczywiście, że on podobnie wybierając powierza się intuicji,
Takiej jak rowerzysta na rowerze aby zachować równowagę.

Inaczej on jak i to drzewo przewróciłoby się na jakąś ich stronę,
Czy to dobrze, czy źle, że tego nie kontrolujemy sami z siebie?

Zdjęcie użytkownika Awesome Clicks.

Przejście obok, a wtedy bez żalu jakby nie zauważając wtedy,
Czy teraz mógłby odtworzyć choć na krótką chwilę i zajrzeć?

Właśnie ten sen mi na to jakby pozwolił, poczułem bicie serca,
Krótkotrwałe zachłyśnięcie się szczęściem, którego nie tu było...

Ale tak realistyczne, że się obudziłem z uśmiechem,
Ale nie gwałtownym, tylko po to aby go zapamiętać.

Czyżby to był sekundowy wgląd w równoległe możliwości światów,
Czyżby czekały na nas jak kolejne drzwi Alicji do kolejnych światów?

Zdjęcie użytkownika Awesome Clicks.


Przy tym wszystkim jakie śmieszne są takie geopolityczne przejścia,
Przecież możemy je wszystkie ominąć i nie zwracając uwagi na nie.

"Najdłuższa i najbardziej odkrywcza podróż - to podróż w głąb siebie".
Autor nieznany



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz