poniedziałek, 27 lipca 2015

Prapoczątek



"Dla takich czarowników najbardziej znaczącym aktem magii jest widzenie istoty wszechświata.
 Don Juan uważał, że najlepiej opisali ją czarownicy starożytności, którzy widzieli ją jako pierwsi. 

Twierdzili oni, że istota wszechświata przypomina świetliste nici 
biegnące w nieskończoność we wszystkich kierunkach; 
jaśniejące włókna świadome swego istnienia 
w sposób niepojęty dla ludzkiego umysłu. " 
Nauka śnienia




 http://4dshift.com/wp-content/uploads/2013/09/Sacred-Geometry.jpg

Mogę tylko sam potwierdzić, że przez trzy dni w szpitalu,
Za dnia, leżąc w łóżku i widząc pielęgniarki i pacjentów,
Rozwinęła się przede mną firanka takich Kwiatów Życia.

Co też ciekawe mogłem się do niech zbliżać samą myślą,
Przez nie wylatywać do realnych jak sen za dnia światów.

Wielokrotnie do tego wracałem i pisałem wcześniej o tym,
Ale za każdym razem mnie zaskakuje myśl jak się to stało?


Zbliża się druga rocznica, gdy po dwukrotnej defibrylacji to się stało:


Ciągle od tego czasu znajduję w sobie coś nowego i sobie uzmysławiam,
Bo wszystko to stało się po tym moim zasłabnięciu, gdy zadałem pytanie:

Jak może wyglądać taka faktura naszej rzeczywistości od początku,
Teraz już wiem jak i wcześniej, że to ona jako powstający sen życia,
Pokazała mi swoje prawdziwe oblicze początku wszechrzeczy bytu.

Jeśli mi się już objawiła jako Istota Początku,
Ale teraz też mi jako pośredniemu elementowi,
Jej twórczości ewolucji, jako np. choćby domu,
To pokazała siebie jako: piasek, cement i woda.  




W myśl zasady fraktalności poznanie budowy i
zasad działania (w skali) człowieka
daje nam klucz do poznania budowy i działania całego wszechświata.

To co jest na dole jest takie jak to co jest na górze;
a to co jest na górze jest takie jak to co jest na dole.
Poprzez to dokonują się wszelkie cuda.”
- cytat z „Tablicy Szmaragdowej” według tekstu
w tłumaczeniu Fulcanelliego i Sir Isaaca Newtona.

(Źródło obrazka Wikipedia)

Więc życie jest cudem snu świadomości o sobie samym,
W ciele własnym i odkrywanym przez nas jako skanera.

To tak jakbyśmy zamknęli oczy i ręką skanera,
Przeciągając po sobie wędrowali po komórkach,
Patrząc na wewnętrzny ekran w mózgu projektora.



Wszystkie ramiona pentagramu przecinają się

według Złotej Proporcji (złotego cięcia, złotego podziału)





"Jeżeli wszechświat jest geometryczny w swojej naturze, 
jeśli organizuje się według pewnej geometrii, 
to powinno się móc dostrzec tę geometrię 
także w środowisku przyrodniczym. 
I rzeczywiście tak jest. 
Geometryczne kształty wypełniają świat przyrody ożywionej 
i nieożywionej na różne sposoby. 
Zilustrujmy to fragmentem słynnej książki Dana Browna
 „Kod Leonarda da Vinci” poświęconym liczbie FI (gr. Φ), 
by w następnie zobrazować geometrię natury  paroma zdjęciami. "



Wszechobecność Fi i pi w przyrodzie jak– mówił Langdon, świadczy,
W tym wykładzie o świętej geometrii, że nie jesteśmy tu oddzieleni,
A głęboko w Źródle snu i w którym przeżywamy doświadczenie życia. 



Ale to wszystko to już my sami wiemy, bo dla mnie to był szok,
Kiedy sobie w tym wszystkim uzmysłowiłem, że nie jestem sam!

A więc nieśmiało wiele lat już temu, zadałem sobie pytanie,
Gdzie jestem i w Kim jestem i czy siebie samego odkrywam?

Czy można na to dostać odpowiedź?

Logika podpowiada, że tu w sobie samym,
Tak w to uwierzyłem i w zbiegi okoliczności,
Oraz znaki, które mnie na nie doprowadzały,
Natomiast potwierdzeniem był dreszcz skóry.

Ktoś niepoprawnie może się zaśmiać, lub zadrwić,
Że sam to robię dla siebie samego i o to chodzi...

Bo gdy się zastanowić, kto może do mnie pukać i od środka,
Wtedy szyderca przestaje się śmiać i nie znajduje odpowiedzi.

 

Święta geometria podpowiada, kto, co i dlaczego i gdzie się tu znajduje,
Na jakim poziomie fraktali tego samego wewnątrz i na zewnątrz siebie.

"Duch Chrystusa wieje przez pustynie życia,
Podobnie jak źródło płynie przez twierdze skał,
Skrzy się miriadami Drogi Mlecznej 
i wznosi się w łodyżce każdego kwiatka.”

Agni Joga Zew, 68


Na okładce książki M. C. Ghyki pt. "Złota liczba" 
znajdujemy następujące pytania:

"Dlaczego w świecie organizmów żywych figurą geometryczną 
najczęściej spotykaną jest pięciokąt, w nieożywionym zaś - sześciokąt? 
Dlaczego nie tylko dzieła kunsztu ludzkiego, 
ale i twory przyrody wykazują w swej budowie określone proporcje liczbowe? 
Czy to przypadek, że te proporcje wyrażają się bardzo często "złotą liczbą" 1,618 
i że napotykamy je zarówno w ciele ludzkim, jak i w egipskich piramidach?"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz