poniedziałek, 8 stycznia 2018

Sathya Sai Baba


Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.

Sathya Sai Baba
Myśl na dzień jako napisana na Prashanti Nilayam
Zamykając się w pokoju i oferowanie kadzidła i kwiaty do obrazu lub obrazu Boga, 
i śpiewanie lub recytowanie Jego chwały są to bardzo słabe namiastki dyscypliny, 
które uwalniają cię od niewiedzy. 
Wszystkie istoty są obrazami Boga; wszyscy ludzie są Jego obrazami; 
a następnie, dlaczego ty jesteś zamknięty w sobie? 
Całe stworzenie maszeruje na pielgrzymkę do Niego; 
to dlaczego nie wtedy zachowywać się tak, 
jakby to było długodystansowe i w spokoju? 
Wierzysz, że czas spędzony w kościele czy świątyni lub kaplicy domowej w adoracji 
i w rytualnego czczenia jest poświęcony Bogu, a reszta jest przeznaczana na inne cele. 

Ale nie można wyznaczyć i ograniczać sfery Boga i człowieka w tym stylu. 
 Bóg jest zawsze z tobą wszędzie. Vasudheva sarvamidham - Wszystko to jest Bóg. 
Społeczeństwo jest szkołą, gdzie te lekcje uczą tych, 
którzy usilnie poszukują. (Boski Dyskurs,
- Sri Sathya Sai Baba

Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.


To On mnie tak zainspirował tytułem dla pierwszego bloga: Dnia - myśli,
By następnie po Jego odejściu z planu fizycznego nakłonić do Myśli - dnia.

Na koniec niedługo po mojej decyzji wstąpienia na ścieżkę duchową,
Pobłogosławił puszczeniem do mnie oka zmieniając bramina w siebie.

Było to tuż przed moim wyjazdem z Warszawy, na spotkaniu z Tybetańskim Joginem,
Gdy podszedłem do niego tak jak wszyscy dotknął mojego czoła i zamienił się w Babę.


Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.

Wiedziałem, że idę już drogą właściwą zostawiając rodzinę i pracę,
Jednocześnie wyjeżdżając z Warszawy na stałe do Kudowy Zdroju.

Wszystko to jak gdyby się działo bez mojej woli, ale za moim przyzwoleniem,
Byłem jedynie biernym obserwatorem rozwodu i tego co się wokół mnie dzieje.

Wcześniej, gdy czytałem książki i Babie i o tym co on sam mówi do tłumów,
Miałem pewne wątpliwości co do jego czczenia i zarazem czułem jakąś więź.

Gdy kiedyś zażartowałem sobie w duchu, czy czyta moje myśli,
Poprosiłem by mi coś przesłał od siebie, jako dowód naszej więzi.

Wiedziałem, że podróż do Indii niczego by mi nie dała, ale i pamiętałem,
Że się wybierali moi znajomi wielokrotnie, jak mnie sobą zainteresował.


Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.

Wtedy po miesiącu od mojej sugestii zadzwoniła koleżanka z rewelacją,
Że nasza wspólna znajoma zaprasza na spotkanie bo ma dla mnie prezent.

Wtedy jej przerywając ku jej zdumieniu odpowiedziałem: od Sai Baby?
I faktycznie dostałem vibuthi i inne pamiątki, bo tak to oni zrozumieli.

Bo gdy oni sami siedząc u niego na darszanie w Puthapartii zobaczyli mnie w tłumie,
A gdy po chwili zniknąłem, to przyjęli to znak od niego, aby coś dla mnie przywieźć.

Długo wtedy siedzieliśmy rozmawiając i śmiejąc się i przypominając sobie,
Te takie liczne 'niby' podobne zbiegi okoliczności ze swego życia na ścieżce.

Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.

Ci prości wielbiciele widzą tylko takie cuda, które On robi na zawołanie,
Ale przecież nie o takie cuda widy chodzi, chodzi o nasz rozwój duchowy.

Wtedy zrozumiałem, że nikt za drugiego się nie zbawi,
A jego życie może stanowić dobry przykład dla innych.


Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.

Tak tylko Mistrzowie, przypominają, że nie czczenie bożków i bogactwa złota, 
Tak jak i wiedza rozumu, to nie służy rozwojowi duchowemu, a jedynie umysłu.


Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch. 

 Bóg jest zawsze z tobą wszędzie. 
Vasudheva sarvamidham - Wszystko to jest Bóg.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz