piątek, 10 sierpnia 2018

Władza


Zdjęcie użytkownika Wieslaw Matuch.

"Każda religia była wymyślana dla sprawowania władzy nad społecznościami, 
społeczeństwami, później dla forsy a zawsze dla wygodnego życia. 
Nie mam cienia wątpliwości, że ludzi i wszystko co człowieka otacza stworzyła niepojęta siła stwórcza którą jedynie umownie słowem Bóg możemy określać. 
Przypisywanie więc Bogu ludzkich cech jest niegodziwością 
a uzurpowanie sobie wiedzy na temat tego "co Bóg miał na myśli" 
wynika z pełnego arogancji przeświadczenia człowieka o graniczącej z doskonałością, 
jego wyższości nad innymi gatunkami. 
To my, ludzie, stworzyliśmy sobie boga na wzór 
i podobieństwo własnych niedoskonałości 
i dla usprawiedliwienia skutków tychże. 
Jestem duszą co ma ciało a nie ciałem co ma duszę 
i to decyduje o tym, że każdego dnia dokonuję wyboru pomiędzy dobrem i złem."


Władza nad ciałem bierze się prosto z władzy nad duszą,
Nie raz to było pokazane w historii świata i bez wniosków.

Tłum w swej prostocie szedł do kapłanów i świątyń,
Głownie wtedy by odreagować na zmiany żywiołów.

By znaleźć winnego i na nim skupić swój gniew za niesprawiedliwość,
Pokazuje to szereg filmów dotyczących wiary Azteków czy też Majów.

https://ciemnanoc.pl/2013/11/29/klucz-do-alchemii-upadlych-mandala-cienia-cz9/

God-Bog-Jahve-e1336114055999

Ego wie już, że ma swoje alter ego, ale nie potrafi go przepracować
 co powoduje wewnętrzne zmagania dobra ze złem,
rywalizacja ego z cieniem, wyrzuty sumienia,
samokaranie się za uleganie „złu”.

Mechanizm wewnętrznej kary i nagrody,
który ma za zadanie dyscyplinować człowieka,
uchronić przed szeroko pojętym „złem”
 i zapewnić powodzenie w życiu.

Zdobycie Rzymu przez Wizygotów, Joseph-Noël Sylvestre, 1890 r.

Gdy władza się zmienia obalane są ich bóstwa,
Ale to tylko nowe miejsce dla nowej władzy...

Na chwilę tłum jest usatysfakcjonowany rozlewem krwi nienawistnego,
Aby po jakimś czasie zacząć uwielbiać następne bóstwo wiary władzy.

Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.

Zawsze też podkreślałem, że gdy chcesz mieć władzę nad innymi ludźmi,
Daj im wewnętrzną wolność w sobie samym, a będę chodzić jak zechcesz.

Nie dlatego, że będą posłuszni twoim rozkazom na ekranie życia,
Ale dlatego, że masz moc wewnętrzną, która ich będzie przyciągać.

Zdjęcie użytkownika Hubert Donat Regner.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz