sobota, 23 listopada 2013

Kisiel




Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie jak to się wszystko odbywa?
Jak przyczyna goni w piętkę skutek, a skutek natychmiast jej odpowiada?

Wiem jedno, a kojarzy mi się to z pin pongiem i odpowiedzią rezonansu,
Gdy uderzamy w strunę powstaje fala dźwięku i natychmiast odpowiedź.

To wygląda, jak gdybyśmy sami skacząc do dziury w ziemi,
Pełnej gęstego kisielu nie mogli się z niego i z niej wydostać.

Gdy próbujemy w nim machać rękami skutek przyczyną tężeje,
Każdy nasz ruch i działanie obronne zagęszcza atmosferę bytu,
Tak każde zwierzę podobnie walczy i ginie uwięzione w bagnie.

No cóż wszystko ma swój koniec i skutek, w śmiertelnym uścisku,
Zagęszcza i tężeje i z przyczyną, zastyga w materię coraz gęstszą,
A my razem z tym wszystkim zastygamy jak artefakty przeszłości.

Nowy skok w nowe gęściejsze środowisko - nie pomaga, 
Raczej utrudnia wydostanie się z tej studni materialnej bytu,
Jedyną nadzieję się staje jej rozcieńczenie z zewnątrz i nasze,
Te trudniejsze, bo związane z dyscypliną duchową medytacji.


Tylko tak zapalając w sercu ogień, a w umyśle spokój równowagi,
Możemy się uwolnić z pragnień odpowiedzi na ten rezonans materii,
Co nas jak kisiel tu obłapia i paraliżuje ruchy duchowe pożądaniem.

To wewnętrzny ruch skrzydeł nas uwalnia, a zewnętrzny pogrąża,
Stańmy tak cały czas i jak odrętwiali na wezwania do walki bytu,
Wtedy ono się rozcieńczy swoją odpowiedzią jak kamerton ciszą.

Znów się sam przekonuję, że nie wolno nam odrzucać w czambuł,
Starą wiedzę i religie, a drążyć w nich, aż do bólu ukrytą prawdę,
Tak samo jest karmą jak i grzechem pierworodnym ich interpretacji.

A więc warto je porównać do tego samego zjawiska skakania do dziury,
W konsekwencje poprzedniego życia pierworodnego grzechu jak w kisiel,
Bez urazy dla mojego ulubionego kiedyś publicysty, pewnie mi to wybaczy.





Więc co robić i na to jak zwykle znajdujemy znaki takie jak te przekazy,
Na te wszystkie pytania i odpowiedzi, kiedy dziś rano byłem obudzony,
Wtedy gdy sobie przypomniałem, co mam dzisiaj w tym temacie napisać!




Znakiem jest również, np. miły w akceptacji komentarz,
Bo to potwierdzenie, że to co piszę jest też akceptowane.


Może tak wygląda język rezonansu: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz