środa, 24 lipca 2019

Wracam do gwiazd

Obraz może zawierać: noc

Wracam do gwiazd

Miotam się i myśli kłębię, nie wiadomo po co,
żeby zrozumieć co tak woła mnie z oddali...
Nawet kiedy tak śnię, otoczony nocą,
duch buja się we mnie, jak na chwiejnej szali.

Wstaję i gwiazd pytam, tych co jaśniej migocą,
przywołuję morza, by z ich największej fali
odczytać: jak, dlaczego, czemuż to i po co?
Kto nas pcha ku temu, byśmy wciąż zwyciężali?

Widzę odpowiedź z najmniejszej szczeliny,
wtedy cieszy mnie, że nie błądzę jałowo.
Choć wszystko mało, z najmniejszej kruszyny

dobieram słowa: Co mi czynisz Jehowo?
Ten milczy wciąż. Bym nie popadł w ruiny
wracam do gwiazd i wierzę sobie na nowo.

Witold Tylkowski


Obraz może zawierać: na zewnątrz

Gnając przed siebie

Wskoczę na konia i wraz z jego pędem,
wyjąc prawdziwie dziko z wiatrem jak pies,
przed siebie i tylko gnać stale będę,
abym się rozmył jak horyzontu kres.

Poniesie mnie buta i grzeszna pycha,
hen za horyzont ogromu oddali.
Kolejny horyzont już stąd odpycham,
znów wszystko dalekie i wszyscy mali.

Dogonię wszystkie zachody Słońca,
stanę się sumą swych wszystkich ludzkich lic.
A gdy mnie Księżyc z konia strąci,
spadnę bezwolny w milczące nic.

Na nocnym niebie wypalę ślad jasny,
mojej tęsknoty gorącym płomieniem.
Stając się gwiazdą i mając blask własny,
spadnę za Ziemię, spełniając marzenie.

Witold Tylkowski

 Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą i ludzie jedzą

 Po co pozować na taką, której nikt już nie zaszkodzi,
Gdy za chwilę się ona rozpłacze i będzie taka 'mala'.

Albo inne maleństwo ci urodzi, tak jak gdyby od niechcenia,
Starałem się zrozumieć kobiety, ale mi to nie za bardzo wyszło.

Teraz stoję tak, jak gdyby obok i przy nich przestaję myśleć,
Bo gdy tylko zaczynam robią się jakieś nieznośne dla mnie.

Zaraz są uwagi typu: przestań marzyć,
Lepiej byś coś pożytecznego zrobił ...

 Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, niebo, zmierzch, przyroda i na zewnątrz

Ale zawsze są jakieś wspaniale wzniosłe chwile zapomnienia,
O codzienności życia trudów mieszane z wrzaskiem dzieci ...

Przez to życie niby jest ciekawsze, ale jest też i ten dobry czas,
Który to wszystko kontroluje raz go skracają lub przyspieszając.

Gdyby nie ta mieszanka to człowiek sam by zwariował,
A tak ma wspólny motyw tej rakiety powrotu do gwiazd.

 Obraz może zawierać: 1 osoba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz