poniedziałek, 5 października 2015

Łagodność


Łagodność i subtelność to jedyna droga do świata subtelnego:

Mer-Ka-Ba



Tylko subtelne uczucia wydobędą cię z niechcianego domu,
Musisz na wszystko podglądać jak ojciec na zabawy dzieci.

Pokorne ciele dwie matki ssie, ale to nie dobre porównanie,
Nie chodzi aby tym się czegoś więcej na chapać, czy zdobyć.

Łagodność musi wypływać z natury rzeczy, a nie z wyrachowania,
Łagodny nauczyciel, to tak samo łagodności uczy naszych dzieci...
Gdzie teraz takiego znaleźć w dobie gwałtowności nieporozumień?



https://www.youtube.com/watch?v=JRpVBTVlQSI

A teraz, kiedy koniec jest już bliski

I zaczyna się akt ostatni 

Mój przyjacielu chciałbym jasno powiedzieć ci
O tym, czego zupełnie jestem pewny 
Życie przeżyłem pełnią sił 
I wszystkich świata dróg zaznałem 
Co więcej powiem ci, że żyłem tak jak chciałem 
Czego żałuję? Kilku spraw, lecz z drugiej strony niezbyt wielu 
Zrobiłem to, co zrobić miałem, przejrzałem wszystko bez wyjątku 
Z uwagą planowałem każdy krok 
Z uwagą go odmierzałem 
Co więcej powiem ci, że żyłem tak jak chciałem 
Tak, były takie czasy, na pewno ty o nich wiesz 
Gdy nakładałem więcej niż potrafiłem zjeść 
Ale szedłem na całość, aby nie wkradło się zwątpienie 
Żułem i wypluwałem 
Wciąż dumny stawiałem czoło 
I żyłem tak jak chciałem 
Kochałem, śmiałem się i płakałem 
Poznałem też uczucie straty 
Ale obecnie, gdy obeschły łzy, mogę się już tylko cieszyć 
Myślę, że przeżyłem życie tak, że mogę bez obawy 
Szczerze powiedzieć ci, że żyłem tak jak chciałem 
Bo człowiek nie ma nic, prócz kilku słów o sobie 
Przez życie z nimi musi przejść 
Na kolana nie dać rzucić się 
I jak rejestry pokazały przyjąłem wszystkie ciosy 
I żyłem tak jak chciałem.

http://www.tekstowo.pl/


My Way – piosenka z 1968 r, która jest angielską wersją francuskiej piosenki Comme d'habitude z 1967 napisanej przez  Claude'a François i Jacques'a Revaux. ( piosenka w pierwotnej wersji nie odniosła sukcesu.) W 1968 roku prawa do tego utworu nabył Paul Anka i napisał ponownie tekst po angielsku tworząc My Way (wiki). Jej pierwszym i najbardziej znanym wykonawcą był Frank Sinatra. Oprócz P. Anki i F.Sinatry także Elvis Presley wykonał My Way na transmitowanym przez satelitę koncercie na Hawajach w 1973 roku (wiki)

W piosence umierający mężczyzna rozlicza się ze swoim życiem, stwierdzając przy tym, że jest zadowolony ze sposobu, w jaki je przeżył. Stąd też My Way jest w Stanach Zjednoczonych jednym z najczęściej wykonywanych utworów na pogrzebach. Utwór My Way jest również jednym z najczęściej nagrywanych coverów. Swoje wersje nagrali m.in.


W polskiej wersji językowej utwór wykonali m.in.

Więc niech każdy sam wybierze, które wykonanie mu się podoba
Oświecenie Jasnego, wyzwolenie potencjału ludzkości
·
"każdy widzi tyle, ile potrzebuje
aby robić to co najlepiej umie
by oddawać się temu w całości
i unosić na skrzydłach radości
uświadamiając siebie zupełnie
żyć w całości -temperament nie
bo ten stan w jakim wszystko sobie uświadamiamy
wpływa na najlepsze wyniki jakie wówczas mamy
by doświadczeniu odpowiadającą wartość nadać
i w pełni to co przez nas przechodzi -przerabiać
PS: a i tak na końcu wszystko wynosisz
to co samemu przez cały czas wnosisz
JaSny 2 paź 2015

To tak trochę dla rymu, trochę jako nie lotu,
Wolę zamiast rymować trzymać się - rytmu.
/w tej odezwie do radości../

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz