poniedziałek, 12 lipca 2021

TWOJE ŻYCIE ZALEŻY OD MOJEGO

 

TWOJE ŻYCIE ZALEŻY OD MOJEGO



Czy jestem szczęśliwa
w twoim domu
...w domu, w którym ty
zamykasz mi drzwi
i czynisz z niego niewolę?

W domu, w którym ty
jesteś
damskim bokserem...
zapytaj moje serce
czy ty
możesz mnie pokonać
tą swoją ciężką dłonią?

Zapominasz jedno
-jestem
niezwyciężoną duszą
a nie ringiem bokserskim
dziś przyjmuję
ten twój okrutny cios
boś mnie uwięził
w swojej stajni
i próbujesz mnie ujeździć
niczym dzikiego konia.

Ale ty pamiętaj
-nie da się zamknąć światła
bo jego natura jest taka
świeci w sposób naturalny
gdy drzwi i okna są otwarte...

jeśli uwięzisz światło
w swojej arogancji i tyrani
to już w tej chwili
twój los jest przesądzony
to nie moja groźba
nie moja fantazja...

to tylko ty zapomniałeś
że wszystko jest Jednym
światło i ciemność
wszystko jest Całością
Nieskończoną i Odwieczną...

i kiedy ty zdecydujesz się
zgasić światło
w tej chwili będziesz niczym
Matka Natura nie będzie
więcej cię karmiła.

Vancouver
11 June 2021

UPOMNI SIĘ O CIEBIE



Twoje myśli... twoje słowa
to twój bumerang w ręku twoim
to twój zysk albo strata
to twoja miłość lub nienawiść
to twoja sztuka
umierania lub życia
to klucz do twojej mocy...

a ty nie daj się złapać
twoim własnym myślom
słowom... czynom
w twoim zewnętrznym świecie
bo te zniszczą
twój wewnętrzny świat...

to twoje myśli
kształtują twoją energię
to wielkie mądrości sztuki
i codziennie robią twoją wycenę...

i albo dotykają twojego serca
albo go duszą
i twój duch umiera
to ty dusisz go swoją myślą złą...

ty potrzebujesz oddechu bożego
bo Chrystus żyje w tobie
i przychodzi taki dzień
Bóg upomina się o swoje...

Vancouver
14 June 2021

UPRAGNIONY DZIEŃ



Kapryśny wiatr
niesie nam nowe żniwo
...żniwo, które ciągle jest
dla ciebie
wielką zagadką
...którego ty
w pełni nie rozumiesz
a które jest bramą
do nowego wymiaru...

kapryśny wiatr
wpuszcza w nas
dużo bólu gniewu
tęsknoty...

zamyka to
tajne wejście
muruje go
pracowicie i szczelnie...

chociaż wiatr wieje
ty musisz żyć w nadziei
nowe słońce
coraz wyżej już wschodzi
...i światło z księżyca
też nas już z tego
zrujnowanego domu
wypuszcza...

bo nie ma takiego klucza
by zamknąć twoją duszę
kiedy ta czuje w sobie
tą wielką tęsknotę...

a mistyczny poeta
mówi ci
-to obraz twojego przebudzenia
i widać go w każdej skale
w każdym liściu trawy...

i ty zabaw się w poetę
i budź to co jeszcze
nie zostało
przebudzone
...piękny dom buduje się
na twoich marzeniach...

to ty jesteś jego cieślą
jego świdrem
ty jesteś jego deską
i gwoździem
to dzięki tobie spadają
wysokie rusztowania...

to ty musisz wydobyć z siebie
to czyste lustro
...to jest twoja dusza
w której przejrzy się
całe zło tego świata...

a kiedy się przejrzy w tobie
czmychnie szybko za próg
twojego pięknego domu
...nie będzie mogło zdzierżyć
własnego widoku...

a ten upragniony dzień
znajdzie cię
kiedy już będziesz w swoim
słonecznym
i czystym domu
...kiedy zwiążesz
serce z umysłem...

Vancouver
17 June 2021

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz