wtorek, 24 września 2019

Nauka

Obraz może zawierać: na zewnątrz

'Być może nie ma innego sposobu uczenia ludzi.
Być może, choć nie wierzę w to.
Póki co pomocne byłoby nazywanie rzeczy po imieniu.
Idealnym byłoby, aby każdemu dziecku w trakcie
jego szkolnego życia mówiono coś takiego:
 “Proces, któremu jesteś poddawany, jest procesem indoktrynacji.
Nie wynaleźliśmy jeszcze systemu edukacji,
który nie byłby systemem indoktrynacji.
Przykro nam, ale jedynie to potrafimy robić.
To czego jesteś uczony jest amalgamatem współczesnych uprzedzeń
i wyborem dokonywanym w obrębie tej szczególnej kultury. 
Jeżeli tylko spojrzysz na historię, zobaczysz jak bardzo jest to prowizoryczne.
 Jesteś uczony przez ludzi, którzy byli w stanie przystosować się 
do reżimu myślenia, przekazanego im przez ich poprzedników. 
Jest to samo-podtrzymujący się system. 
Tych z was, którzy są bardziej odporni i większym stopniu niż inni 
są w stanie zachować swą indywidualność zachęcamy do opuszczenia go
 i znalezienia własnych sposobów uczenia się 
– uczenia się swego własnego osądu. 
Ci, którzy zostaną muszą pamiętać i zawsze mieć to na uwadze, 
że zostali utworzeni i ukształtowani tak, aby pasować do wąskich
 i konkretnych potrzeb tego konkretnego społeczeństwa."'
-- Doris Lessing, Złoty notatnik


Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Prawdziwa nauka to ciekawość świata i nas w nim zatopionych,
Żadnych ustalonych praw poza logiką i na zasadzie jedynie teorii.

Pokazać jak wyżej czasoprzestrzeń 'życia' bez nazwy skończonej.
I zobaczyć ciekawie, gdzie jest nasz postrzeganie w budowie oka:

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Tak winno się uczyć dzieci i nie ograniczając niczym fantazje,
Pokazywać, że jest się rozszczepionym kryształem obserwatora.

Dać wolną rękę każdemu do rozwoju jego świadomości,
Budować wiedzę na początku na książkach, bez Internetu.

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Internet jedynie jako baza danych, to biblioteka dawnych książek,
Nie uczyć, że coś jest skończone i nie wymaga stałych poprawek. 

Każdy z nas jest inny i tylko to się liczy w tym programie,
W naturze jest podobnie i nie ma identycznych powtórzeń.

 Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi i na zewnątrz


 Każde powtórzenie, to coraz mniej idealna kopia,
Kopie zaśmiecają program rozwoju świadomości.

To coraz wyższy poziom abstrakcji rozwijający się jak koronka,
Ale nie powtarzalna z zachowaniem świętej geometrii, pi, fi itp.

 Obraz może zawierać: rower, na zewnątrz i przyroda


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz