"Istnieją
dwa aspekty wolności.
Pierwszy to wolność od czegoś, drugi to wolność
do czegoś.
Wielu ludzi osiąga tylko pierwszy rodzaj wolności: wolność od
rodziców, wolność od kościoła, od
organizacji, od tego czy tamtego.
Ale po co?
Jeżeli znasz wolność tylko
od czegoś, nie poznałeś prawdziwej wolności,
znasz tylko jej negatywny
aspekt.
Trzeba poznać też pozytywny: wolność tworzenia, wolność bycia,
ekspresji, wolność śpiewania własnej pieśni i tańczenia własnego tańca.
Jest to trzecie etap: kreatywność." Osho
Czy kiedy żyjemy to śnimy, a kiedy śnimy jesteśmy w innych snach?
Nigdy nie uważajcie, że już
zrozumieliście wszystkie Boskie tajemnice.
Nigdy nie uważajcie, że poglądy i
przekonania, które są obecne w was,
W waszej zewnętrznej
świadomości, są nieomylne i jedynie prawdziwe.
Ale i po to, żeby ograniczyć
swoje pojmowanie i lepiej widzieć przedmioty,
Tworzymy takie obrazy, a z nich
pojęcia, słowa pełne treści i same dogmaty!
Jest to jak gdyby
oświetlanie latarką określonej przestrzeni, żeby tak oglądać,
Te rzeczy i aby je
oświetlić i wyrobić sobie lepsze, czy gorsze pojęcie o nich.
Mimo to nie należy sądzić o
całości Istnienia, na podstawie tylko jej części.
Często kłócicie się między sobą, jaka latarka więcej
powierzchni oświetla!
Te przedmioty, które
oświetlamy swoimi latarkami w ciemności,
To gdy nadejdzie poranek
przyjmą całkiem wyraźniejsze zarysy,
Niż takie latarką oświetlone,
bo i w mocnym świetle słonecznym.
Ale czy to warto wysilać się
by udowodnić jeden drugiemu,
Słuszność swoich poglądów i
racji argumentów wyższości,
Gdy i tak nastąpi dzień i
słońce waszej Boskiej obecności?
Oświetli mocno wszystkie
rzeczy i ujrzycie Boską Prawdę.
Jednak już nie swoim
ograniczonym ludzkim umysłem ego,
Lecz takim waszym umysłem Wywyższonej Istoty
Światła.
Osho says, "If we can help children to be
meditative we can change the whole world -- its energy, its
consciousness. But we teach them something else, never meditation --
geography, history, and all kinds of nonsense which is absolutely useless. "
"give your children meditation as well as thinking. Thinking will help them to be successful in the world, and meditation will help them towards success in the divine. Give them thought to sharpen their intellects, give them meditation to nurture the sacred in their hearts. The most important phenomenon in the world happens where sacredness of the heart meets the activeness of the intellect. In that meeting, activity and inactivity balance each other, the day and the night both cease to be, and you start catching glimpses of that which lies beyond both life and death."
~OshO.♥
"give your children meditation as well as thinking. Thinking will help them to be successful in the world, and meditation will help them towards success in the divine. Give them thought to sharpen their intellects, give them meditation to nurture the sacred in their hearts. The most important phenomenon in the world happens where sacredness of the heart meets the activeness of the intellect. In that meeting, activity and inactivity balance each other, the day and the night both cease to be, and you start catching glimpses of that which lies beyond both life and death."
~OshO.♥
Mądry człowiek nigdy nie
będzie się spierał, ze światopoglądem,
Który mają ludzie
mieszkający daleko i według własnych zasad,
By ich przekonać do własnych
i na ich terenie do własnej kultury!
Wszyscy ci misjonarze i ze
wszystkich czasów popełniali taki błąd.
Jeśli każdy z was nadal
obstawia swoje poglądy i udowadnia,
Iż tylko one są słuszne i
nie ma na świecie nic tu słuszniejszego,
To poprzez te stwierdzenia
ograniczacie swoje podążanie i cel,
Tak też sami zaczynacie
kultywować w sobie nieboskie cechy,
Takie jak duchowa duma i
służenie ideologiom jak i samemu ego.
Utrzymujcie świadomość na
poziomie wysokich Boskich wibracji.
To wasza istota promieniuje
miłością, dobrocią, radością, pokojem.
W takim stanie stajecie się
lepszymi i bardziej cierpliwymi dla innych!
Dla świadomości wcielonego człowieka szybka zmiana
zewnętrznych,
Ideologicznych układów podobna jest do huraganu, wichru w
Rosji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz