poniedziałek, 26 kwietnia 2021

Czuć czy nie czuć




25 kwietnia 2021 r. przez Catherine Viel


24 kwietnia 2021 r.

Wiesz, jakie to uczucie trzymać w ręku
płonącą kartkę papieru, może nawet
próbować ją czytać, gdy płomienie zbliżają się
do palców, aż wszystko, co trzymasz
to skręt popiołu za biały czubek ucha.
a słowa wciąż unoszą się w powietrzu?
Tak właśnie się teraz czuję.
~Dean Young, Wiara w magię



Czasami wydaje mi się, 

że w dostępnym repertuarze nie ma ani jednego uczucia, 

z którym chciałabym spędzać czas. 

Gdzie oni się podziali, ci rozkoszni towarzysze?

Radość. Błogość. Miłość. Współczucie. Wesołość.

Więcej tego, proszę. Mniej tego:

Gniewu. Frustracja. Niecierpliwość. Rozpacz. Strachu.

Dlaczego nie mogę doświadczać tylko tych dobrych rzeczy? 

Och, to prawda, nic nie jest dobre ani złe, słuszne ani niesłuszne.

Niestety, nie potrafię przeanalizować kwestii dobrych

 i złych uczuć bez popadania w dualizm o takim czy innym odcieniu.

Natknąłem się na pewne przemyślenia na temat doświadczania "dobrych" 

i "złych" emocji podczas niedawnego czytania z Dr. Peeblesem.

Dr P: Ty (i wszystkie istoty ludzkie) uczysz się o emocjach 

i o tym, że nie ma dobrych i złych emocji. 

 


Że nie ma takich rzeczy jak "emocje, 

które muszą zostać przetransformowane"

 i "emocje, które muszą zostać osiągnięte".

Nie ma czegoś takiego. Emocje są neutralne. 

Nie doświadczasz ich w ten sposób, ale mimo to są. 

Więc kiedy masz emocję tu i teraz, 

czy możesz zatrzymać się, 

zanim natychmiast spróbujesz ją uziemić 

lub natychmiast spróbujesz ją przetransformować, 

czy możesz zatrzymać się na chwilę, aby ją poznać?

Zapoznanie się z emocją wydaje się być kluczem do jej zaakceptowania 

i uznania, a w procesie tym pozwalamy jej stracić swój ładunek. 

W pewnym sensie wygasa ona z braku paliwa. 

Neutralność w obserwacji jest kluczem.

Większość z nas zna różne metody obserwowania, 

akceptowania, uznawania i uwalniania procesów. 

Dla mnie to nie tyle "Jak to zrobić?", 

co "Pamiętaj, że mogę to zrobić". 

Procesy i narzędzia są dostępne; muszę tylko pamiętać,

 aby podjąć wysiłek, aby uzyskać do nich dostęp. 



*****

Nieco później, zapytałem o widoczną potrzebę zachęcania do uczuć 

i sposobów bycia w naszym życiu o wysokiej wibracji. 

Wydaje się paradoksem, 

że potrzebujemy czuć nasze uczucia... 

ale nie za dużo tych "złych".

CV: Czuję, że przetwarzam wiele emocji. 

Staram się "pozwalać". 

Ale wydaje się również, że ważne jest,

 aby "utrzymać moją wibrację na wysokim poziomie", 

aby pomóc przesunąć ludzki kolektyw do piątego wymiaru, 

jak wiele kanałów nalega. 

Wygląda na to, że stoi to w sprzeczności z moim wyższym ja 

i zgodą duszy na odczuwanie wszystkich moich emocji, 

z których wiele jest nieprzyjemnych i o niskiej wibracji.

 Jak można pogodzić potrzebę doświadczania 

i wyrażania nisko wibracyjnych emocji 

z jednoczesnym dążeniem do stanu wyższej wibracji 

dla mnie lub dla kogokolwiek innego?

Dr. P: Wspaniałe pytanie. 

Sztuczka polega na tym, aby pamiętać, że emocje są neutralne.... 

Jeśli odczuwasz emocję, 

która czuje się jak emocja o niskiej wibracji,

 taka jak smutek, bezradność, beznadzieja, 

niepokój, przytłoczenie, zrób wszystko, 

co w twojej mocy,

 aby przerwać ten wzorzec poprzez zauważenie, 

jak ta emocja się czuje.... 


Następnie przerwij natychmiastową chęć umysłu, 

aby ją zmienić lub rozszerzyć.

Ten pojęcie przerywający napaść emocja, 

podczas gdy łatwy mówić niż robić, 

daje ja wskazówce dlaczego doświadczać mniej niepokój 

gdy jestem przygnębiony.

Dr Peebles dodaje później, 

o doświadczaniu emocji takich jak przytłoczenie:

Dr P: [Zadaj sobie pytanie:] pozwól mi być tego świadomym.

 Gdzie czuję to w moim ciele? 

Co się dzieje w moim ciele, kiedy to czuję? 

Kto to we mnie odczuwa? Wyższe Ja? 

Wewnętrzne Dziecko? Mój umysł, moje serce? 

Kiedy czuję się przytłoczony, czy czuję, 

że to zawsze tam będzie, czy czuję, 

że to chwilowo przeze mnie przechodzi?

Po prostu zacznij być tego świadomy. 

 

A to, co się stanie, to to, 

że w swojej świadomości, tak jak teraz, tego, 

co wcześniej nazwałbyś emocją o niższej częstotliwości lub wibracją, 

w rzeczywistości doświadczasz tego na wysokim poziomie...

Nie ma potrzeby, aby być całkowicie zakochanym przez cały czas, 

aby pomóc planecie Ziemi w jej Wniebowstąpieniu.... 

To, do czego zachęcamy, 

to abyście odpuścili sobie porównania,

 słuszności i niesłuszności, dobra i zła. 

Całkowicie rozumiemy [o] kanałach... które mówią: 

"Nie pogrążaj się w rzeczach, które nie są wibracyjnie wysokie".

Nie upierajcie się, że musicie tam pozostać [w niskiej wibracji]. 

Ale też nie upierajcie się, że to jest złe i musicie to zmienić. 

Poznajcie to. Innym sposobem, 

aby tego doświadczyć lub o tym mówić jest powiedzenie: puść opór.

 Bez względu na to, 

co emocjonalny szwedzki stół stawia przede mną w danym dniu, 

mogę przyjąć ofertę w zamierzonym duchu. 

To wszystko jest dla mojego doświadczenia.

Mój wybór polega na tym, jak tego doświadczę. 

A to, jak wiele innych rzeczy, sprowadza się do tego, 

jak zdecyduję się postrzegać to doświadczenie w pierwszej kolejności.

Być może najlepszą radą, jaką mogę sobie dać, 

jest przypomnienie, że cokolwiek to jest, nie jest na zawsze. 

Poczekaj godzinę, dzień, rok lub dekadę, 

a są duże szanse, że nie będę nawet pamiętał tego "negatywnego" uczucia, 

które miałem w daną środę w pewnym mieście z pewną osobą lub sytuacją.

Czas - ta rzecz, która tak naprawdę nie istnieje, jak nam mówi

 - w tym przypadku jest rzeczywiście najlepszym przyjacielem człowieka.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz